söndag 19 juni 2016

Antibiotika och handelsavtal

Dags för interpellationsdebatt (IP) i riksdagen för mig, känns så där att behöva vara kvar i Stockholm en fredag men dessvärre ligger nästan alltid IP debatterna då. IP är ett sätt för oss ledamöter att lyfta frågor med en minister direkt.
För några veckor sedan skrev jag en fråga till nya handelsministern om hur avser lägga in minskad antibiotika användning i nya transatlantiska avtalet (TTIP) med USA. Tyvärr valde hon att lämna över min fråga till landsbygdsministern som inte riktigt hade koll på handelsavtalen. Synd, men vi fick en bra diskussion om antibiotika användningen i alla fall.
Skynda till tåget så fort jag bara kan. Jag har vidare engagemang i Stockholm och bråttom som bara den. Just nu så byggs mälarbanan om och det är buss en del av sträckan till Västerås och resan tar extra lång tid. Dessutom spelar Sverige mot Italien och det kändes som hela tåget var engagerade i detta.
Väl framme i Västerås gick det inte att få bord på en servering som visade fotboll på TV. Trist tyckte mitt sällskap, skönt tyckte jag som fick en hel Bishops arms servering för mig själv. Dessvärre blev det nu möte med fotboll på paddan i bakgrunden. Alla nöjda och glada till slut.


Inga kommentarer: