torsdag 12 maj 2016

Sen kväll i riksdagen

På väg till gårdagens middag med livsmedels företagen plingar det till i telefonen och vi får meddelande om att det kommit nya handlingar till utskottet morgonen efter. Min första tanke är, fasen, hur ska jag hinna.

Detta resulterade i att kvällen med livsmedelsföretagarna blev kortare än det var tänkt. Jag och kollegan Jonas Jakobsson Gjörtler hade tänkt oss en rask promenad tillbaka till riksdagen och sedan en kväll på kontoren. Nu blev det inte riktigt så för min del.
det plingade nämligen till i telefonen igen och den här gången var det en kollega som förlorat sin handväska och var i desperat jakt efter innehållet. Tillsamman med väktare gick jag i natt igenom halva riksdagen på jakt efter denna väska, tyvärr utan resultat. Efter många långa timmar kommer jag tillslut tillbaka till kontoret och där väntade morgondagens handlingar fortfarande på att bli lästa. Stupade i säng strax efter två på morgonen i vetskap om att klockan strax skulle ringa för utskottsmöte igen...

Inga kommentarer: