tisdag 10 maj 2016

Civil olydnad är oacceptabelt

Sitter på stationen i Västerås och väntar på ett mycket försenat tåg, typiskt eftersom jag faktiskt var i god tid till tåget idag. Tror till och med att jag hinner med nästa tåg innan det jag skulle åkt med har ankommit till stationen. Tur jag har kontoret med mig så jag kan jobba på tåg fiket.
Dock sitter jag här och irriterar upp mig ordentligt. Veganprojektet i Västerås bjuder in till seminarium och träff med organisationen Tomma burar en organisation som förespråkar civil olydnad och har som sitt främsta syfte att bryta mot lagen. Flera personer ur organisationen är dömda för brott och huvudpersonen Martin Smedjeback har suttit inburad på Tillbergaanstalten efter stölden av grisar utanför Västerås.
Jag tycker det är helt oacceptabelt att organisationen tillåts använda stadsbibliotekets lokaler för detta. Är det nu fritt fram för IS att hålla offentliga möten i stan eller för kriminella MC gäng att hålla uppviglingsmöten i skattefinansierade lokaler? Nej, det är inte okej nu och det kommer aldrig vara så länge vi lever i en demokrati med lagar och regler.

I Västerås styr bland andra Center partiet, jag undrar hur de tänker. Det centerparti som jag känner till förespråkar liberalism och en levande landsbygd.


Inga kommentarer: