fredag 15 april 2016

Politik i stort och smått


Utskott med besök av Jordbruksverkets GD, det tog mycket längre tid än jag räknat med vilket gjorde att hela dagens planering blev lidande. Men, det var det värt. Förutom information om utbetalningar till lantbrukare fick vi information om kontrollprogram och besiktningar av djurstallar. Jag upplevde också en viss misströstan att inte kunna gå vidare i vissa frågor då regeringens utlovade livsmedelsstrategi och djurskyddsproposition dröjer.
Efter ledamöternas frågestund och votering är det dags att lämna riksdagen för den här veckan och ett rasande tempo eftersom voteringen drog ut på tiden och jag helt glömt bort att jag skulle tala på en konferens i Västerås klockan 18.
Men innan det är dags att åka hinner jag krama om min PRAO Julia som gör sin sista dag hos mig för den här gången. Det har varit ett rent nöje att ha Julia hos mig den hör veckan, intresserad och påläst och inte en tillstymmelse till klagan över varken tråkig och komplicerade möten eller långa dagar. Om hon vill satsa på en politisk karriär i framtiden så ser den mycket ljus ut.
Jag lyckades hinna med tåget även om jag fick springa sista biten och kom bara lite försent till kvällen utbildning av nya medlemmar hos Moderaterna i Västerås. Jag hade tur så att Jenny Landernäs, vårt oppositionsråd i landstinget han börja och Partiombudsmannen Erica passade på att informera lite om partiorganisationen innan jag började. Svårt att bestämma vilken nivå man ska lägga sig på när man inte vet hur publiken ser ut, tror nog i efterhand att jag borde gått lite djupare i vissa områden, men jag lär så länge jag lever,

Inga kommentarer: