måndag 21 mars 2016

Ordförande Coenraads

Vilken dag det har varit. Först försov jag mig för att jag inte sovit ordentligt i natt och sedan har jag tok stressat hela dagen.

Det har varit en dag fylld av möten och jag var tvungen att prioritera om lite från hur det var tänkt från början eftersom jag inte fick ihop det. Efter flera långa timmar på expen så kände jag mig i alla fall redo inför kvällens stundande årsmöte för alla föreningarna i Västerås.
Jag har förutom att ratta min egen förening även lyckats ta på mig uppdraget att organisera de andra föreningarnas praktiska organisation vilket har tagit mycket längre tid än väntat.

Jagade iväg till landstingsgruppens möte en timme, rapportering av vad som har varit och genomgång av kommande fullmäktige. Vi fick även en genomgång av turerna kring regionkartan som presenterades i veckan. Vi i Västmanland står fast vid att en storregion för våran del inte är att föredra.

Tillbaka ner till stan för årsmöten med alla stadsdelsföreningarna. Smidigt att kunna samlas kring samma talare och fika tillsamman för att sedan hålla våra årsmöten var för sig.
I år hade vi förmånen att kunna lyssna på Hans Wallmark på temat framtidens försvar. BLS Moderaterna avhandlade sedan sitt årsmöte utan problem och jag fick förtroendet att fortsätta som ordförande ytterligare ett år.

Inga kommentarer: