torsdag 25 februari 2016

Lång dag är inte slut ännu

Torsdag och tidigt utskott med miljöminister Romson redan klockan åtta. Känns tungt att gå upp men att se ljuset sippra fram under gardinen gör livet lite lättare.

Min plan var att gå till kammaren och ställa en fråga till arbetsmarknadsministern men jag hann inte, det har ta mig tusan gått i ett idag.

Har hunnit få in två skriftliga frågor idag till Landsbygdsministern, den ena om matfusket och den andra om varför utannonserad proposition om register av ekologiska aktörer inte har kommit till riksdagen ännu.



Snabbt tillbaka till Västerås efter dagens votering. Väl i Västerås direkt upp till partiexpeditionen och styrelsemöte med BLS föreningen. Det är dags för årsmöte den 21 mars och innan dess ska en hel massa saker göras klart och beslutas om. För första gången på hur länge som helst så är vi helt i fas och det känns jätteskönt. Till helgen blir det att packa handlingar för mig, den glamorösa sidan av det här uppdraget är att vi gör allt själva!



Kommer hem strax innan klockan nio på kvällen, inser att jag började mitt första möte för 13 timmar sedan och vad gör jag. Sätter på Tv:n hinner med både Aktuellt och TV4 Nyheterna med datorn i knät. Min att göra lista är fortfarande alldeles för lång, jag hade tänkt hinna med mera idag men nu börjar ögonen gå i kors. Lika bra att packa ihop, det kommer en dag imorgon också och den kommer dessvärre tillbringas i Stockholm.

Inga kommentarer: