söndag 28 februari 2016

Full rulle

Vilket avslut på fredagen det blev. Jag hade lovat ta emot en besöksgrupp i riksdagen under fredag eftermiddag, vem hade kunnat tro att jag nästan fick sparka ut dem vid femtiden för att hinna med kvällen engagemang i Västerås.

Hade jag inte varit uppbokad hade gruppen kunnat få stanna hur länge som helst i riksdagen. Det är så obeskrivligt roligt att ha besök från människor som är både pålästa och intresserade av det politiska systemet. Vi han diskutera allt från direktdemokrati till Palmemordets påverkan på dagens politik. Varmt välkomna tillbaka när som helst Anders Röhfors med kompisar.

Resten av helgen har ägnats åt renoveringsplaner. Besök på Bauhaus, IKEA och ett antal kakel, kök och badrumsbutiker i Västerås. Glad att bo i en stad som har lite att välja på även om mitt huvud snurrar av alla intryck, färger och formar. Att renovera är dyrt och då vill jag vara riktigt säker innan jag bestämmer mig eftersom det inte kommer ske igen inom en snar framtid.

Skulle åka förbi min far en sväng på söndags eftermiddagen också, en snabb tur var det tänkt eftersom jag måste börja förbereda en intensiv vecka redan nu. Men så blev det inte, jag kom därifrån först nu faktiskt. Vi kom att diskutera holländska konstnärer och släktens historia i Tyskland på 1850-talet. Tiden rinner iväg när man har roligt!

Inga kommentarer: