måndag 29 februari 2016

Omväxlande hos partiet

Lämnar landstingshuset när pappa är färdig för vidare ärenden på stan. Kan lätt konstatera att kontakt med myndigheter inte är så enkelt som det borde vara. Skulle vi nu inte haft bil eller ledsagar förstår jag faktiskt inte hur alla ärenden skulle kunnat lösas idag.

Lätt matt efter förmiddagens äventyr anländer jag till partiexpen i Västerås. Det här en del av partiarbetet som kanske inte alltid syns och hörs så mycket av. Nämligen förberedelser inför föreningsmöten. Roligt, nja kanske inte egentligen men en bra möjlighet att kunna prata och umgås med kollegor i partiet under tiden.
Det är årsmötestider just nu och för min förening står jag för medlemsutskick. I det här fallet innebar det korrektur, resultat- och balansräkning, kontakt med valberedning, kopiering, frankering och sedan stoppa allt i kuvert och gå till posten. Det här lilla äventyret tog mig fyra timmar och jag lyckades spräcka dagsplaneringen helt idag. Det här med att förbereda veckans två debatter, tja det får bli kvällsarbete istället.

Inga kommentarer: