torsdag 25 februari 2016

Utvecklingspotensial



Jag orkade inte åka en massa tåg på tisdagskvällen så istället fick jag ta första bästa tåg till Västerås på onsdagsmorgonen istället. Anledningen till detta är möte med Viltförvaltningsdelegationen på länsstyrelsen. Det var delegationens första möte med nya landshövdingen och första mötet efter att naturintresset i delegationen hoppat av. En konstigt beslut av rovdjursföreningen och ornitologerna förresten. Nu finns det ingen i delegationen som sitter på det mandatet. Fegt tycker jag.
Vi avslutade mötet med en riktigt bra och inspirerande dragning av Marcus Eldh på Wild Sweden som har sitt företag i Skinnskatteberg. Ett företag inom naturturism som faktiskt bevisat att det går att sälja upplevelser och utnyttja det vi har gratis i naturen och dessutom tjäna pengar på det. Rekommenderar varmt ett besök på företagets hemsida. Jag skulle så gärna vilja bo i tält i skogen och höra vargen yla i skymningen med en kopp varm lingondricka i kåsan.
Vi har så otroligt mycket kvar att göra inom det här området i länet, turismen ökar glädjande med det finns potential för så otroligt mycket mer.





Passar på att gå till partiexpen över lunch när jag ändå var i Västerås. Tomas Tobé, partisekreteraren var i Västerås för studiebesök och pressutspel, sedan avslutade han med medlemslunch. Intressant att höra hur väljarströmmarna går just nu och hur väljarnas förtroende och nyfikenhet för moderaterna nu ökar igen!
Tillbaka till Stockholm igen för möten möte och fler möten innan dagen är slut.

Inga kommentarer: