torsdag 28 januari 2016

Att leda ett sammanträde

Som vanligt på torsdagar har vi utskott och innan det så samlas Alliansen för att diskutera igenom våra gemensamma ståndpunkter. Trångt om sittplatser, högt i tak och en munter stämning kan sammanfatta våra möten.
I allt detta är det inte helt lätt för vår alliansetta att leda dessa möten. På själva utskottet byter vi sedan ordförande och det blir en helt ny ledarstil men med samma svårigheter att jämka samman flera olika åsikter. Den här gången utbröt en diskussion mellan ledamöter och mellan ledamöter och tjänstemän hur yrkanden kan delas upp i olika att satser eller inte. Oerhört förvirrande och mötet tog mycket längre tid än det skulle behövts.

Vi har slutat tillslut och jag sitter återigen på mitt kontor. Här har det hänt magiska saker. På två dagar så har ett nyrensat och organiserat skrivbord förvandlats till kaos, jag förstår inte hur det här går till egentligen. Som tur är har jag några timmar på mig innan statsministerns frågestund börjar och den tiden ska utnyttjas väl med en stor balja kaffe framför mig.

Inga kommentarer: