tisdag 15 december 2015

Produktiv dag

Börjar dagen med att släpa min stora väska genom ett riktigt kallt Västerås ner till partiexpen. Skönt att kylan äntligen har kommit i och för sig men var det tvunget att hända just nu?

Vi börjar veckan med ett avstämningsmöte för arvoderade inom moderaterna i Västmanland. Skönt att kunna gå in i julveckorna med lite koll på läget i länet.






Jag passar på att informera kollegorna om min migrationsturné i länet och mina besök i länets kommuner. Jag har nu hunnit beta av alla utom Hallstahammar som tyvärr ställde in. Men jag kommer försöka träffa dem efter jul istället.



Vidare mot Stockholm där jag lyckas arbeta mig ner på skrivbordet och få iväg en interpellation om politiseringen av Livsmedelsverket. Interpellationen hittar du här. Det här är en viktigt och större fråga än man tror. Är det så att generaldirektörer tillsätts utifrån politiska meriter finns det en stor risk för ministerstyre i längden och skulle bli mycket olyckligt.



Avslutar kvällen med kammardebatt om budgetområdet miljö. Johan Hultberg höll debatten för moderaternas räkning. Efter det nyligen avslutade miljö- och klimatkonferensen i Paris som var mycket lyckad kom debatten självklart att handla mycket om konferensen och dess påverkan på regeringens budget. Om du orkar så kan debatten ses i efterhand här, den är lite mer än tre timmar så kanske något att ta i mellandagarna för intresserade.

Inga kommentarer: