tisdag 15 december 2015

Simultanar

Riksdagens debatter tar alltid mycket längre tid än det är tänkt. I går blev det en sen kväll i kammaren och ikväll blev det samma sak.
Skillnaden för mig är dock stor. Igår satt jag och frös i kammaren och ikväll försökte jag följa debatten på distans över en julöl.


Riksdagsgruppen avslutar sedvanligt terminen med en julmiddag och i år var inget undantag!

Miljö- och jordbruksutskottet har beslutat om ett tillkännagivande till regeringen om att beslutad rovdjurspolitik ska gälla fram tills att ett nytt tas. Eftersom regeringen skickar ut signaler om att detta inte gäller känner en majoritet av utskottet att vi vill ge riksdagens syn riksdagen till känna.
Eftersom detta kommer mitt i budgetdebatterna har vi fått anpassa oss efter lediga tider i kammaren och det blev olyckligt nog ikväll.
Tyvärr blev debatten blek. Regeringspartierna inklusive vänstern tycker at vi har fel och vi tycker att de inte tar problemet på allvar. Mitt i detta bor det människor som påverkas av regeringens rovdjurspolitik utan att kunna planera för sin framtid och det är olyckligt!

Inga kommentarer: