onsdag 25 november 2015

Ny vecka

Ny vecka och en nystart av bloggen. Om man kan säga det på en onsdagsmorgon?

Föra veckan fullständigt flög iväg och det ena mötet avbröt det andra, så är det helt enkelt vissa veckor och det är bara att hänga med i svängarna.



Den här veckan har också gått fort. I måndags besökte jag både Fagersta och Norberg för att lära mig mer om flyktingmottagandet i kommunerna. Det är tufft och det är emotionellt men jag måste lära mig mer om detta. I går var en riktig mötesrace dag som avslutades på Kungliga vetenskapsakademin där jag fick lyssna på spännande föreläsningar om den senaste forskningen. Jag fastnade framför allt för dragningen om resurseffektiva affärsmodeller och hållbar tillväxt. Vi borde ta med det här perspektivet i både landsbygdskommittén och i regeringens livsmedelsstrategi.

Inga kommentarer: