onsdag 21 oktober 2015

I demokratins tjänst

Stannade kvar i Stockholm igår för att jobba undan lite. Eftersom det var så rörigt igår med besök, extra votering och möten han jag knappt sitta på mitt kontor. Det är faktiskt rätt skönt att vara själv på kontoret när mörkret lägger sig utanför. Han jobba undan en hel del och dessutom komma till lägenheten i vettig tid för att bocka av en del inläsning.

Nu sitter jag därför allt för tidigt på ett tåg från Stockholm mot Västerås och dagens landstingsfullmäktige. Han läsa handlingarna först igår och konstaterade att dagens sammanträde kommer handla om prisutdelningar och information fram till lunch. Först därefter börjar debatterna, slöseri med demokratins begränsade tid och med skattebetalarnas pengar om du frågar mig!
För att hinna till eftermiddagens votering i Stockholm måste jag som vanligt åka med ett tåg inan fullmäktige slutar vilket gör det näst intill omöjligt att medverka i debatterna, bittert.


Inga kommentarer: