tisdag 30 juni 2015

Vackra Visby

I år är jag trött redan innan jag anländer en av årets intensivaste veckor och hade någon kunnat trolla bort alla mina åtaganden så hade jag nog hest av allt stannat hemma och dragit täcket över huvudet en hel vecka. Men, så blev det inte och nu eter att ha anlänt Visby är jag glad att jag åkte.

Visby visar upp sig från sin vackraste sida just nu. Solen skiner men det ligger en lätt bris över ön som gör temperaturen oerhört behaglig när vi springer upp och ber över kullerstensgatorna mellan möten och debatter. Trots att jag bara packat sköna skor har jag ändå hur ont som helst i fötterna redan och det är många dagar kvar ännu!

Det är helt klart mindre folk än vanligt här i år. Det är många riksdagskollegor som valt att inte åka hit i år efter det minst sagt intensiva år som varit. Det är också mycket mindre seminarium än vanligt och det är mer fokus på små sakområden än de stora samhällsproblemen. Almedalen håller sakta på att bli PR branschen och företagens mötesplats mer än politikens och det är lite synd.
Jag har färre debatter än någonsin tidigare och det finns flera anledningar till det men främst beror det på att jag nu tillhör en oppositionsparti och inte ett majoritetsparti.

Inga kommentarer: