måndag 22 juni 2015

Sommarhets

Jäklar vilket tempo det har varit i riksdagen senaste veckorna, kalendern har varit fullpackad och helgerna har gått åt för inläsning och mailrensande. Låter precis så oglamoröst som det har varit. Känner mig riktigt trött och hängig, att vädret har varit allt annat än sommarskönt har nog gjort sitt till det också.
Uppdateringen med bilder från telefon och padda fungerar fortfarande inte och jag vet uppriktigt inte varför eller hur jag ska kunna åtgärda detta. Ni som följt mig ett tag vet att bloggen brukar vara lite sommar ledig under Juli månad och så kommer det nog bli några veckor i år med. Både jag och bloggen behöver en paus just nu.

;Midsommarhelgen har passerat och i år satt den inga vidare spår i mitt medvetande. Åkte till Blekinge som vanligt och jag tror inte det varit uppehåll mer än en timme på hela helgen. Som tur var så höll  regnet upp precis när vi reste midsommarstången men sedan började det igen och middagen fick förtäras i ladan precis som förra året.

Normalt brukar veckan som kommer vara lite lugnare inför Almedalen, vilket är bra med tanke på den inläsning som behöver göras inför själva debattveckan. Men så blir det inte i år. Jag befinner mig just nu i Stockholm igen och imorgon har vi extra utskott för att höra vad regeringen egentligen anser om GMO frågan.

Inga kommentarer: