tisdag 30 juni 2015

Citfestival och Pride i Västerås

Årets Prideparad gick av stapeln mitt under cityfestivalen i Västerås. Ett bra mycket roligare tåg än förra året då det mest kändes som en tyst demonstration eller första majtåg. I år hade moderaterna för utom en massa roliga människor en egen musikanläggning med sig i tåget och det piggade till det oerhört måste jag säga.
Annars förlöpte både tåget och festivalen på som sig bör utan några större anmärkningar. Jag var med i tåget och stod i tältet en liten liten stund, mer han jag inte med den här gången.

Veckan mellan midsommar och Almedalen brukar normalt gå åt till förberedelser inför alla debatter och samtal i under Almedalsveckan men i år har det inte blivit så. Det har varit ett evigt tågresande hela veckan för att hinna med midsommar, extra utskott, studiebesök och inplanerade möten. Kommer för första gången i mitt liv till Almedalen utan bälte och hängslen på!

Inga kommentarer: