onsdag 22 april 2015

Full rulle på tisdagar

Tisdag, packa väskan och bege sig till tåget. En ganska vanlig start på en tisdag med andra ord. Ägnar tågresan åt att förbereda det sista inför dagens utskott som ska justera mitt huvudämne om djurskydd. Utskottet justerade två ärenden utan någon större dramatik och resulterade i fyra hela timmar ostörd på kontoret. Vilken lyx!
Jag har hunnit med en hel del gamla surdegar som legat på skrivbordet. Jag har hunnit skriva färdigt en interpellation till landsbygdsministern och inte minst rensa i högarna på skrivbordet. Känner mig riktigt nöjd med mig själv och livet känns lite lättare.

Han till och med ner i riksdagens lilla gym en stund, har jag nu börjat är det lika bra att fortsätta.

Efter riksdagsgruppen bär det av till LRFs huvudkontor för en träff mellan moderaternas riksdagsgrupp och LRF om aktuella frågor för de göra näringarna. Helena Johnsson inleder kvällen med en kort dragning. Inte helt oväntat är livsmedelsstrategin och konkurrenskraftsutredningen högst på agendan. Som vanligt lyfts en rad av problem men väldigt få lösningar från LRF och det är lite tråkigt. Förutom det hade vi en väldigt trevlig middag med möjlighet att tala med flera representanter från LRF.

Inga kommentarer: