fredag 20 februari 2015

MP missar målet

Sitter hemma och jobbar idag. Förkylningen täpper igen hela huvudet och det krävs många koppar kaffe för att överleva idag.

Jag ligger rejält efter i mailboxen och jag ber om ursäkt för det, men idag ska det rensas.



Jag och Ulf Berg har fått en replik på vår varg artikel i Bärgslagsbladet idag från en miljöpartist i Arboga. Inte helt oväntat tycker hon att vargar är gulliga knähundar och vill låsa in alla som inte vill ha så mycket varg istället för att resonera fram till en bra situation.

Hon anklagar mig dessutom för att vara aktiv jägare och jag kan inte bli annat än lite stolt över det. Till miljöpartistens förtret så kan jag berätta att även vi utan jaktlicens och som inte jagar aktivt kan ha åsikter i frågan och hon har dessutom missuppfattat mig helt. Just miljöpartiet är en av anledningarna till att jag inte tycker att politiker ska styra utan istället människor som är duktiga på viltförvaltning och det är det rovdjursfrågan i grund och botten handlar om. Det kommer ett repliksvar på detta, var så säker.

Inga kommentarer: