söndag 15 februari 2015

Inte igen

Vaknade upp och insåg varför jag haft så ont i huvudet de senaste dagarna visade sig vara en förkylning som var på gång. NEJ, inte igen var min första tanke. Det här året har jag varit mer förkyld än frisk faktiskt.
Solen skiner in genom mina fönster och egentligen borde jag ha hämtat en hund och begett mig ut i naturen för att bunkra upp på frisk luft och D-vitamin.
Kokade mig en rejäl balja kaffe och satte mig i en fåtölj med veckans alla tidningar istället. Jag försöker inbilla mig att vila och några apelsiner botar vilken förkylning som helst istället. Öppnar balkongdörren lite på glänt för den friska luften skull också. Ja, jag vet att jag borde gått ut istället men det är ruskigt skönt att få hänga i det egna hemmet en hel dag utan en massa måsten och tider att passa. Känner mig dessutom redan bättre nu!

Inga kommentarer: