söndag 15 februari 2015

Fyra städer på en dag

Det är kul att komma ut och träffa föreningarna i länet men gårdagens resa innebar en tidig start till Stockholm på fredagen.
Jag har min tredje interpellationsdebatt denna vecka och jag kan inte komma försent och då gäller det att vara i riktigt god tid med tågen utifall att något mot förmodan skulle gå fel. Jag är andra interpellanten upp denna morgon och har ni tid och lust rekomenderar jag verkligen morgonens alla interpellationer.
Min handlar om livsmedelsförsörjning med basen i GMO. Alla debatterna kan ni se här. Får jag rekommendera något mer så är det min kollega Johan Hultbergs inlägg om gårdsförsäljning som uppmärksammades i ekot.
Jag hann dessvärre inte vara med i fler interpellationsdebatter denna dag, det fanns många roliga debatter som jag gärna varit med i men det går inte att vara med på allt.
Mitt nästa projekt var att ta mig till Uppsala och helst i raketfart eftersom jag redan var sen till Livsmedelsverkets insyns råd. Väl i Uppsala fick vi en liten förtitt på de nya kostråden som kommer presenteras under våren. Nytt för i år att det även kommer finnas med miljöaspekter i kostråden eftersom det är olika påfrestande för jorden att producera olika typer av mat. Jag är dock lite orolig för att livsmedelsverket gör det lite för lätt för sig i sin presentation och att allt för mycket djup fakta finns i bakgrundstexterna som inte kommer konsumenterna till del.
Trodde att jag kunde avsluta dagen med en solig och skön bussresa hem till Västerås men så blev det inte. Solen byttes ut mot dimma so sedan blev regn, dessutom började telefonen att ringa och det blev att jobba på bussen istället.

Inga kommentarer: