söndag 15 februari 2015

Alla hjärtansdag

Det är alltid en så stor hipe runt Alla hjärtans dag numera. Det är klart att hela dagen är konstruerad för att vi ska köpa så mycket vi bara kan, bra för konsumtionen och värre för privatekonomin. Själv föredrar jag att hitta på något tillsamman med dem jag tycker om.

Något jag tycker om är politik och ett bra sätt att fira alla hjärtansdag i år var att lyssna på Moderaternas analyschef Per Nilsson som gästade Västerås. Jag var lite skeptisk till att hålla en föreläsning på alla hjärtans dag eftersom jag inte trodde att någon skulle komma, men så fel jag hade. Mer är 40 personer dök upp denna dag för att lyssna, fråga och framförallt inspireras av Per som höll ett briljant föredrag.

Solen strålade över Västerås denna dag och det var riktigt varmt i luften. Vi var därför ett helt gäng som gick ner till staden för att ta ett glas vin i solen. Passade väldigt bra som lördagsmys innan jag var tvungen att gå hem igen för lite mer jobbande. Med ett par lammlegg i ugnen på rostning väntade en trevlig alla hjärtans dag helt för mig själv framför melodifestivalen som många andra denna kväll.

Inga kommentarer: