söndag 25 januari 2015

Riksdagsinternat

En gång per år, ibland till och med två gånger så håller riksdagsgruppen internat.
Den här gången var det lite extra viktigt. Dels har vi en ny riksdagsgrupp, alla känner inte varandra och det i sig är viktigt för det kommande arbetet. Dels har vi en ny gruppledning och en ny partiledning som ska sätta sitt avtryck i riksdagsarbetet.

Den här mandatperioden kommer dessutom bli helt annorlunda mot den förra då vi är en opposition och arbetet ser helt annorlunda ut. Nu är en mycket turbulent höst över, i och med decemberöverenskommelsen slipper vi dessutom valrörelse nu i mars och kan i stället fokusera på politikutveckling och oppositionsrollen.
Vi i respektive utskott kommer ha ett ansvar att politikutveckla utifrån våra respektive ansvarsområden men partiet centralt har även tillsatt fem stycken större arbetsgrupper som ansvarar för stora övergripande områden. Mer om dessa hittar du på moderaternas hemsida.

Det har varit en väldigt intressant helg men oerhört intensiv och det var riktigt skönt att sätta sig på tåget hem. Jag var så trött på tåget att ögonen nästan föll ihop men trots det fylld av energi. Det här är lite typiskt mig, fullt ös medvetslös. Jag fick en massa saker gjorda på tåget och slutade inte förrän långt efter det att jag kommit hem, sedan föll jag nästan ihop i koma. Huvudet bultar och febern är på gång upp, bra anledning att gå och lägga sig.

Inga kommentarer: