måndag 5 januari 2015

Lugn och ro

Juluppehållet har inte alls blivit så som jag hade tänkt det. Dels trodde jag att jag skulle ha energi och ork för att åtgärda en del surdegar som blivit liggande och dels trodde jag att vi skulle åka bort över nyårshelgen för att ladda batterierna inför det vi då trodde skulle bli en vår av valrörelse.

Så blev det inte. Den förkylning som jag under en längre tid dragits med blommade ut ordentligt och har vägrat ge med sig. Jag har tillbringat den mesta tiden mellan sängen och soffan. Jag hostar och snorar så till den milda grad att jag tror att jag fått en lunginflammation på detta.

Det har heller inte blivit någon utlandsresa som det var tänkt eftersom det politiska läget varit så oklart länge.

Tillslut kom dock en besked som jag misstänkt och väntat på. Mp och S tillsammans med Alliansen har nått en överenskommelse som kallas "decemberöverenskommelsen". Det är egentligen samma förslag om att nå en långsiktigt arbetsro i riksdagen efter ett val vid minioritetsstyre som Alliansen presenterade för Statsministern redan innan han valde att utlysa nyval. Dumt och förhastat av statsministern men det är som så mycket annat av hans politik, oklart och inte pålitligt.

Inga kommentarer: