fredag 7 november 2014

OSSE

Äntligen dags för första delegationsmötet med Riksdagens OSSE nätverk. Mycket information på en gång och det är svårt att hinna ta in allting. Jag är dessutom super stressad idag och allting tar mycket längre tid än jag räknat med.

OSSE mötet var riktigt informativt och det ska bli roligt med en ny utmaning lite utanför min normala box. Jag har alltid haft ett stort intresse för utrikespolitiken och jag har haft förmånen att få resa en del med Jarl Hjalmarsson stiftelsen under åren. Men detta är lite mer komplicerat och det ska bli jättekul. Det är så klart en hel del valövervakningar men det handlar även om att företräda Sverige i en större parlamentarisk församling där mänskliga rättigheter och demokrati är de viktigaste frågorna.
Det är nu bestämt att jag gör min första resa med OSSE delegationen i slutet av månaden och jag kommer att åka till Moldavien på valövervakning.

Inga kommentarer: