onsdag 15 oktober 2014

Soffhäng

Jag känner att kroppen behöver vila, det är mycket nytt nu och det finns en underliggande trötthet efter valrörelsen som fortfarande inte riktigt har lagt sig ännu. Det är otroligt mycket nytt i riksdagen just nu och ett mindre parti innebär minskat antal ledamöter och personal, vi som är kvar får helt enkelt mer att göra. Jag försöker att sortera bort saker ur kalendern och hålla mig till det allra viktigaste men det är inte så lätt. Det är så mycket som är viktigt och roligt.




Jag har småjobbat lite den här helgen men i ärlighetens namn har det blivit mycket soffhängande. Jag har hunnit läsa en massa böcker och tidningar som jag tidigare inte hunnit med. Jag har klappat halvt ihjäl min stackar lilla katt, även om har inte verkar ha tagit jättemycket skada av det. Jag har hunnit städa och röja ett förråd och lagat massor av mat. Skönt att få bara vara ett tag.

Inga kommentarer: