måndag 27 oktober 2014

Inte som det var tänkt

Jag borde ha varit i Västerås i onsdags eftersom det var landstingsfullmäktige. Men det blir inte alltid som det är tänkt. En fullspäckad dag av möten i Riksdagen blev det istället. Det är inte helt lätt med dubbla uppdrag alla gånger men jag får göra det bästa av situationen.




Den här veckan har jag PRAO Hanna på besök i riksdagen och hon får hänga med på det som går under veckan. Det är mycket som händer den här veckan och jag borde verkligen ha suttit mer på mitt kontor än jag gjort.



Kommitté möte med moderaterna i Miljö- och jordbruksutskottet blev Hannas första möte och jag är inte helt säker på att hon tyckte att det var lika kul som jag hela tiden. Vi har börjar dela upp arbetsuppgifterna i utskottet mellan oss och till min glädje kan jag meddela att jag kommer fortsätta arbeta med livsmedel, lantbruk och djurskydd. Till min portfölj kommer nu även renskötsel.

Inga kommentarer: