fredag 10 oktober 2014

Nya kontoret


Ny mandatperiod och nya storlekar på riksdagsgrupperna gör att flyttcirkusen på riksdagen är enorm. Det finns så klart en ambition av att partigrupperna ska hållas samman och både moderaterna och socialdemokraterna har långa traditioner i riksdagshusen. Samtidigt har det kommit till ett parti som dessutom blivit dubbelt så stort och gamla lokaler måste renoveras.

För min del betyder det att jag fortfarande är kvar i ledamotshuset men i ett nytt kontor på en ny våning. Jag har fått ett mycket större kontor och det kan bero på att jag gör min andra period eller att alla kontoren på min våning är lika stora!

Jag försöker boa in mig lite i taget men det finns fortfarande en del möbler i kontoret som jag inte vill ha. Idag finns alla handlingar i datorn och mängden bokhyllor jag har på mitt nya kontor talar om en svunnen tid innan läsplattan och internets storhetstid. Jag har en hel del böcker jag med eftersom jag tycker om att läsa men bokhyllorna jag ska ha kvar vobblar oroväckande och jag vågar inte ställa in böckerna innan någon skruvat dem i väggen.  Ett tag till lever jag därför i mina kartoner.



Inga kommentarer: