tisdag 2 september 2014

Västerås Folkhögskola

Vi har en ganska stor folkhögskola i Västerås, den skiljer sig rätt rejält från den skola jag själv gick på i Bräkne-Hoby eftersom den inte har ett internat. Men skolformen är den samma, det finns specialkurser och det finns en bred allmänlinje för att läsa upp gymnasiekompetensen. Det finns även projektkurser som genomförs i samarbete med arbetsförmedlingen.



Vi brukar bli inbjudna varje valrörelse och jag tror att det är tredje året i rad som jag är där. Formen för vår medverkan är lite olika varje år och alla partier är där samtidigt så det är lite rörigt. I år skulle vi ha traditionella bokbord var det sagt. Så blev det naturligtvis inte.

Tur att man kan vara lite flexibel ibland. Det visade sig att nästan 10 klasser skulle komma i tur och ordning för att höra på en klasspresentation. Som tur var hade jag med mig Hannes Kataja och Sofie Olofsson Kärrval så det gick riktigt bra.




För att få plats på samma selfi som det här gänget var jag tvungen att stå på en liten stol...helt onödigt vetande men ganska roligt.

Inga kommentarer: