tisdag 2 september 2014

Superknacken

Kroppen och huvudet vill fortfarande inte riktigt hänga med i det tempo som jag själv vill köra i och det är lite surt. Jag har sovit mer än jag brukar men kroppen blir trött av minsta lilla och jag har konstant ont i huvudet nu. Det finns inte en sämre tid att bli förkyld än just nu. Det är bara två veckor kvar av valrörelsen och vi spelar match hela vägen fram till söndagen den 14 sep klockan 20.00.



Söndagen ägnas åt superknack med hela partiet. Vi mobiliserar människor över hela landet och det knackas dörr i nästan alla städer just nu. Så gör naturligtvis även vi Västmanland. I Västerås har vi delat upp dagen i olika pass för att hinna med så mycket som möjligt.





Jag ansluter först till den debatt duell som ordnas på sigmatorget mellan moderater och sossar. Vi kommer ha några sådana här debatter under valrörelsen på olika teman och under söndagen har turen fallit på Marcus Jacobsson (M) och Carin Lidman (S) som debatterar äldreomsorg.

Nu kom debatten att handla mycket om vem som satsar mest pengar i välfärden och hur mycket vinst som får tas ut i företaget. Sosarna går fram med ett förslag där de vill förbjuda stora vinster i välfärden men lite vinst är okej, vad som är mycket och vad som är lite framkommer dock inte.

Marcus lägger fram moderaternas politik skickligt där det handlar om vad vi beställer och vad vi får ut i form av kvalité mer än vem som driver företaget.

Inga kommentarer: