tisdag 2 september 2014

Ice bucket

Jag har blivit utmanad av kollegan Jessica Polfjärd att göra en Ice Bucket Challenge. Det går en våg i sociala medier just nu där man utmanar varandra. Just den här utmaningen går ut på att hälla en hink kallt vatten över sig själv och sedan skänka 100 kr till ALS forskningen. I Sverige är det Hjärnfonden som gör den mesta ALS forskningen och de gör ett fantastiskt arbete och jag är gärna med och sponsrar deras verksamhet.

Jag tog hjälp av mina tre små brorsmonster för att göra utmaningen och jag tror att de tyckte det var riktigt roligt att få hälla lite vatten över faster Åsa.
Inte världens bästa sätt att bli av med min förkylning men roligt och viktigt. Jag skickade hälsningen vidare till Jonas Friberg som är ordförande i Adoptionscentrum, kollegan Mikael Damsgaard och kompisen Umit Eruglu.
Det går bra att sätta in en slant till forskningen utan att hälla kallt vatten över sig så klart och det är så enkelt. Jag har satt in pengar till den här verksamheten många gånger och kommer säkert att fortsätta med det, gör det du med.

Jag lyckas inte lägga upp filmen här just nu men den finns på facebook om någon är intresserad.

Inga kommentarer: