fredag 26 september 2014

Flyttcirkus

Ny ledamöter kommer in och gamla ledamöter ska ut. Detta tillsammans med att riksdagskansliernas storlek har ändrats efter valet gör att flyttcirkusen i riksdagen är ett facto.

Jag kommer få byta kontor så i veckan har jag varit i riksdagen och packat ner alla mina saker i kartoner. Det är otroligt hur mycket saker man hinner dra på sig under fyra år.

Jag har dock slängt en massa, det skär i hjärtat när jag måste slänga böcker men just nu har jag så mycket böcker jag inte hunnit läsa och en hel del som jag inte vill läsa att jag måste slänga.



Jag kommer få flytta till ett större kontor den här gången och det är i och för sig kul men däremot kommer jag mista ett bra läge och massor av underbara kollegor och det känns mindre roligt. Hade jag fått välja hade jag behållit ett mindre kontor men varit kvar där jag var. Men, det är bara att gilla läget och göra det bästa av situationen. Det kommer bli jättebra när vi väl är på plats hela gänget igen. På söndag får jag förhoppningsvis mitt nya kontor och kan börja packa upp och komma till rätta igen.

Inga kommentarer: