tisdag 19 augusti 2014

Vad gör en ledamot?

Jag börjar morgonen med att hämta upp mina utländska besökare. De är ungefär lika nervösa som jag inför vad den här dagen ska innebära.

Vi börjar med att åka ut till ett större köpcentrum i Västerås, vi är där för att köpa en del saker som länsmoderaterna kommer behöva i helgen och panta flaskor från partiexpeditionen. Vi fick en bra diskussion om att svenska riksdagsledamöter inte lever ett glamoröst lyxliv utan behöver hjälpa till som alla andra som är politiskt aktiva. Ja, jag kanske är lite extrem men i det stora hela så är det samma för alla. Poängen är att vi är med hela vägen.



Vi åker vidare till partiexpeditionen för att fixa lite praktiskt. Väl på plats träffar vi min kollega Jessica Polfjärd, i full gång med att kopiera och skära till flygblad mellan sina möten. Ja, svenska riksdagsledamöter hjälper till lite överallt.




Jag är påväg till Arboga för att träffa Arbogamoderaterna under eftermiddagen och kvällen. Påväg dit fyller vi partiets minibuss med kartonger och lastpallar som jag ska köra till återbruket. Ja, en ledamots vardag är varierande.

Inga kommentarer: