torsdag 7 augusti 2014

Ut i landet

I riksdagsuppdraget ingår en massa olika saker och en av dem är att resa i Sverige. Vi är invalda för en valkrets men vi är hela Sveriges riksdagsledamöter. Jag sitter dessutom i ett väldigt ämnesspecifikt utskott och vi blir därför ofta tillfrågade om vi kan komma ut och prata om vårt ämne.



Jag fick en förfrågan från Moderaterna i Karlskrona att komma och tala på deras valupptakt och det gör jag självklart. Jag lämnade därför ett ganska dimmigt Västerås på eftermiddagen för att flyga ner till Blekinge och kvällens evenemang. Blekinge är lite av en avkrok när det kommer till infrastruktur. Det är svårt att ta sig dit och hem effektivt och den här gången gick det inte att komma hem på kvällen utan först dagen efter.







Väl ute på Bromma mötes jag av den här skylten. Det kanske inte syns så bra men det står "Bromma flygplats hotas av nedläggning igen! Miljöpartiet och Vänsterpartiet vill stänga flygplatsen. Två miljoner resenärer om årets drabbas. 24 000 jobb på 13 olika orter runt om i Sverige hotas".

Rätt intressant när Miljöpartiet i veckan gjorde politik av den hemska brand som just nu pågår i Västmanland då de krävde svenska vattenbombande flygplan... var tror de att de ska landa?




Kvällen i Karlskrona var hur som helst väldigt trevlig och det kom en massa moderater som nu är taggade och redo att ge sig ut i valrörelsen.

Inga kommentarer: