måndag 11 augusti 2014

Kungsör och arboga

Ponnytävling i Kungsör med massa hästar, föräldrar och så klart en massa Moderater. Jag var på plats för att prata moderat politik och politik som faktiskt innefatta hästen också. Jag har ju sedan tidigare skrivit motioner om att hästsport borde ingår i den avdragsgilla friskvården.

Jag har även skrivit en hel del Tidiga mornar i stallet och ansvaret för en levande individ skapar arbetserfarenhet som är nyttig för hela livet. Jag vet många arbetsgivar som ser just hästtjejer som något positivt på en aretsplats.
Självklart hade vi med oss lite priser med en moderat framtoning till de duktiga vinnarna i de olika katergorierna. Jag lyckades förälska mig i en "lilla gubben" grå prickig häst så nu börjar tjatandet hemma igen om att vi borde köpa en häst.

Efter hästtävlingarna åkte vi ivdare till Arboga där det var Medelstidsfestival. Moderaterna hade inget tält i år men vi tog några varv på området i våra moderattröjjor och hittade en och annan att prata lite med i alla fall.

Inga kommentarer: