tisdag 10 juni 2014

Mot huvudstaden

Direkt från Umeå till Riksdagen. ingen ro här inte. Veckan har varit som riksdagsveckorna är mest men med väldigt mycket mer jobb.

 Alla förberedelser inför Almedalsveckan tar en hel del tid nu. Förberedelserna inför debatterna är en sak men att få ihop schemat för alla debatter är dessto värre. Det spretar åt alla håll och det gäller att hålla ordning på ämnen, tider och var debatterna ska hållas så vi hinner ta oss emellan... I år ska jag dessutom stoppa in mat och sovpauser, en läxa från tidigare år som jag lärt mig.
Jag fick dessutom med mig Margareta B Kjellin hem til lVästerås i onsdags där hon träffade lokala Moderater och berättade om äldrefrågorna. Maggan är nämligne vår talesperson i äldrefrågor och det finns ingen som kan förklar det så enkelt som hon!

Inga kommentarer: