tisdag 10 juni 2014

Ojämn debatt

Från det ena till det andra, konntrasterna är påtagliga.

Även om jag egentligen inte riktigt hinner så tackade jag ja till en debatt hos Djurens rätt om pälsdjursfrågan. I panelen satt jag, Sara Karlsson (S), Jens Holm (V) och en kille som jag glömt namnet på från grön ungdom. Jag och pol.sek Peter som hoppade in en söndag för att hjälpa mig konstaterade snabbt att panelen var något ojämn.


Eftersom jag är för frihandel och näringsfrihet är debatten om päls inte något man vinner hos Djures rätt som vill förbjuda både pälsfarmar och handel. Visst skulle det var mycket enklare att inte ta debatten eftersom jag inte vinner över någon på min sida i dessa sammanhang men jag resonerar sm så att diskussionen och resonemanget är bra för demokratin. Vi kan i alla fall finna en viss förståelse för varandra.






Inga kommentarer: