tisdag 10 juni 2014

Swedish Game Fair


De här sista veckorna innan riksdagen stänger för sommaren är helt hysteriska och jag har helt enkelt fått prioritera min tid och då har bloggen hamnat på efterkälken

Jag har hunnit göra så otroligt mycket under den här tiden att det är svårt att uppdatera allting som har hänt men här kommer en liten sammanfattning.

Helgen tillbringades på tre helt olika sätt men alla i kunskapens tecken.
Stora jakt och fiskemässan Tullgarn Game Fair gick av stapeln i år och självklart var Moderaterna på plats för att informera och kampanja om våra idéer. Otroligt mycket folk under dagarna och jag han inte runt mässområdet för att titta. Lyckades dock förköpa mig lite på vägen hem...man kan aldrig ha för många gummistövlar är mitt nya motto.




Under Tullgarn fick jag möjligheten att vara mötesordförande för Svenskt Viltkötts årsstämma och det var riktigt roligt. Årsmötet gick ganska snabbt i sig med det intressanta var den diskussion som följde efteråt kring viltköttets positiva utveckling men även de problem de möter med krångel från myndigheter och jägarnas okunskap om kötthantering.


Inga kommentarer: