måndag 12 maj 2014

Lugn kväll hemma

Jag insåg inte hur kall jag han bli under besöket på förmiddagen idag. Det var först när jag kom hem jag insåg att fötterna var som isbitar. Min snuva är lite bättre idag men inte helt bra och jag bestämde mig fort för att ägna resten av dagen vid hemmakontoret iklädd raggsockor istället för att bege mig ut och möta väljarna. Jag har en del andra saker som kommer hända den här veckan som dessutom behöver förberedas och jag kommer möta väljarna på andra platser.

Nu följer två veckor av plenifria veckor då vi inte är schemalagda i Stockholm och just nu är de flesta av oss på hemmaplan för att fokusera på EP valet.
Ibland finns det en tro av att riksdagsledamöter inte gör något de dagar de inte är i Stockholm men så är inte fallet. Vi gör en massa saker bakom kulisserna som att svara på mail, läsa på inför debatter, gå på företagsbesök och skriva insändare. Det är klart att det skulle vara roligt att stå i valstugan hela dagarna men då skulle vi inte hinna med allt annat som vi också ska göra. Min blogg är lite av ett sätt att visa upp hur min vardag ser ut.

Inga kommentarer: