fredag 23 maj 2014

Kampanjen i fokus

Det blir inte mycket mer gjort just nu än utåtriktade kampanjer och det är väll så det ska vara i en valrörelse. Jag har hunnit stå en del i valstugan även om jag missade Jimmy Åkessons torg tal i går morse. Inte för att jag sympatiserar det minsta med hans politik men det är rätt kul att lyssna på partiledarna ändå, det gäller att lära känna sina motståndare.

Vi knackar ruskigt många dörrar just nu och mötet med väljarna är det allra viktigaste just nu. Alla dörrknackningskampanjer förbereds i god tid innan med fakta underlag och material. Materialet är kanske inte det mest intellektuella eller kunskapskrävande för att förbereda men det jobbet ska också göras och är minst lika viktigt. Jag känner mig därför som tretton igen när jag sitter och bladar in valsedlar i broschyrer, precis som jag gjorde när jag jobbade för svensk direktreklam en gång i tiden.

I strålande sol var vi sedan ett helt gäng som knackade dörr utanför Västerås tätort solen strålade och svetten rann längs ryggraden. Massor av människor i trädgårdarna och lätt att komma åt att tala med så många som möjligt. Hoppas att all den här välrörelsen gör att jag kommer i bättre form, nästa år är det vårruset igen om inte annat.

Inga kommentarer: