lördag 17 maj 2014

Tillbaka i Riksdagen


Eftersom det är plenifria veckor är det inte många ledamöter på plats i Riksdagshuset. Det är precis så det ska vara, under de plenifria veckorna är till för att vi ska kunna vara utanför riksdagshuset. Självklart är det en del som måste fixas, det går inte att komma undan skrivbordsjobb och möten helt.
Eftersom jag nu ändå varit tvungen att åka till Stockholm för att ta djurskyddsdebatten passade jag på att göra lite annat också. Jag och pol.sek Peter han ha ett snabbt möte i fiket för att planera lite kommande utspel och debatter. Skön och avslappnande miljö att jobba i.
LRF håller på att spela in valfilmer till sin hemsida just nu. de är i riktigt god tid men erfarenhets mässigt vet de att vi kommer vara svårare att få tag i ju närmare valet vi kommer. Jag fick inte riktigt kläm på vilka ledamöter de spelar in men jag tror att de valt betydande frågor från lite olika utskott och ledamöter från alla partier som valt att kandidera om till hösten.

Jag lyckades göra min filmning i en tagning vilket var skönt även om jag vet att jag sa fel på några ställen. jag hoppas bland annat att de klipper bort inslaget där jag pratar om våra tre huvudstäder Malmö, Göteborg och Stockholm... tanken var att jag skulle sagt stor städer, men jag bjuder på det. En korkad sak får man säga varje dag ;)

Inga kommentarer: