tisdag 27 maj 2014

En dag kvar



Jag hinner inte blogga och jag har blivit ett med mina kampanjkläder vid det här laget. Passar på att umgås lite med lillebror och hans barn när de kom och hälsade på Moderaternas Grill kampanj.
Blir extra glad över regnbågsflaggan som Mette har med sig. Även om hon inte förstår det riktig än så viftar hon med en flagga som står för allt det vi kämpar för. Mänskliga fri- och rättighet.
Den ena kampanjen avlöser den andra just nu. Jag och många med mig knackar dörr som bara den. Det är riktigt varmt och svetten rinner men vi ger inte upp för det. Ett samtal till kan avgöra en valvinst!

Jag hinner med ett snabbt besök i valstugan innan jag och partikompisen Stefan Lindh bestämmer oss för en mer skuggrik kampanj. Efter att ha varit igång en massa timmar och en klar vätskebrist i värmen fortsatte vi kampanja men nu på Bischop Arms istället. Våra hjältar i ungdomsförbundet fortsatte att kamapanj hela natten men det orkade inte jag efter den här veckan. Det blev en tidig kväll och jag hade somnat innan klockan var nio, välbehövligt.


Inga kommentarer: