torsdag 22 maj 2014

Rusar mot valvinst

Så här många tjejer brukar vi inte vara på Vårruset i Västerås, riktigt roligt. Vi kör ett blandad lag med Moderater, muffare och moderat kvinnorna. Jag hade en liten utmaning på gång mot en kollega där det handlade om att ta sig springandes igenom de fem kilometrarna.
Tanken var att detta skulle vara en etapp för vårt mål att komma i bättre form för valrörelsen.
Den här våren har dock inte bidragit till att jag tränat så mycket som jag borde och jag är full av ursäkter dessutom. Den här veckan har jag legat på gränsen för ett migrän anfall och när jag kom till starten kände jag mig inte alls redo. Jag och några till bestämde oss för att starta i promenad stråket med målet att komma runt bara.
Nu är ju jag en tävlingsmänniska i grund och botten även om jag är lat så vi sprang halva loppet och power walkade halva. Efter en liten spurt på slutet in i mål så höll jag på att svimma men i mål kom jag. Elenore längst ner till höger i bild van dock vår vadslagning och lyckades springa fem kilometer, jag är otroligt stolt över henne och med huvudet högt så ska jag bjuda henne på middag eftersom hon vann vårt vad.

Inga kommentarer: