onsdag 2 april 2014

Hemlagat

Det är inte ofta jag har en ledig kväll under Stockholms veckan men plötsligt händer det. Det är svårt att beskriva hur en arbetsvecka ser ut i Riksdagen egentligen, jag har försökt så många gånger och misslyckats var gång. Jag ger mig inte in i den debatten igen. Men väldigt många kvällar är fullbokade med möten eller andra åtaganden så en helt ledig kväll är lite unikt.


Efter en dag av möten begav jag mig hem till en kompis som lovat att laga middag åt mig. Vi känner varandra sedan tiden i MUF Västmanland och det är riktigt roligt att ses igen. Det går dessvärre alldeles för lång tid mellan gångerna vi ses utanför politiken.
Nu blev inte den här middagen riktigt som det var tänkt. Jag kan recensera kvällen med att jag hamnade i köket lagandes mat och värden passade på att boka tvättstuga. Så kan det gå i bland.

Inga kommentarer: