tisdag 11 mars 2014

Sötast hittills


Dagens sista besök skulle göras i regn och gyttja, mina strumpklädda fötter i gummistövlar började skifta i blåa nyanser och tänderna skallrade. Efter helgens sol och värme hade jag varit lite naiv i mitt klädval.
Vi åkte ut en liten bit utanför Västerfärnebo till Anita Barrsäter och hennes gård Fallängetorp.
Familjen Barrsäter driver en kravodlad allt i alla gård med lamm- och nötproduktion, bo på lantgård och ett vandrarhem anpassat för rörelsehindrade. Jag tinade snabbt när vi kom in i lammstallet och fick hälsa på de här små sötisarna. Jag har aldrig sätt ett lamm med sköldpaddsfärgat ansikte, så söt att jag hade velat ta med honom hem.

Vi avlsutade bessöket med att köra lite ZOOM, vilket är en fyrhjulig terrängående elstol. Ett fantastiskt sätt att komma ut i skog och mark även om rörelsehindret normalt sätter stopp.

En liten snabb rackare det där och jag konstaterade att den går lika fort bakåt som framåt efter att jag lyckats backa mig själv rakt ner i ett dike. Jag är ruskigt glad över att elen i det rovdjursavstötande sex trådsstängslet inte var på...då hade jag blivit lockigare i nacken än jag redan är. Som tur var gick varken cykeln eller jag sönder och vi kunde avsluta dagen med ett skratt och konstatera att solskenet kommit fram
Tackar särskilt Johan Widen för den här sista bilden. Hans prioritering var given, rädda Åsa eller ta en bild?

Inga kommentarer: