söndag 9 mars 2014

Frågestund

Varje vecka turas regeringens ministrar om att komma till Riksdagen för att svara på ledamöternas frågor om allt mellan himmel och jord under en timme.
Eftersom det är svårt att få tid för sin fråga ska jag här erkänna att jag inte brukar vara i kammaren så ofta, jag brukar istället lyssna på frågestunden på internTV via mitt kontor.
I torsdags var dock i kammen för första gången på länge och jag hade en ambition om att ställa en minister till Landsbygdsminister Eskil Erlandsson. Tanken var att jag skulle frågat honom om Matlandet och be honom om en redovisning av hur många arbetstillfällen i och runt Matlandet Sverige som projektet skapat. Tyvärr fick jag inte ställa min fråga den här gången heller men det kommer säkert fler tillfällen. Är det så att DU vill ställa en fråga till någon miniser genom mig ¨någon gång så maila mig på asa.coenraads@riksdagen.se så ska jag se om jag kan hjälpa till.

Inga kommentarer: