måndag 17 mars 2014

Lugn helg


Det har varit en riktig vila och fixarhelg vilket var välbehövligt. Jag kände verkligen ett behov av att få vara hemma och göra ingenting flera timmar i sträck. Jag han med ett besök på IKEA och tackvare solskenet ute så var det relativt folktomt för en gångs skull. Fick med mig en ny soffkudde hem.
Cykeln har fått sin efterlängtade vårservice och det kändes otroligt lyxigt att kunna cykla till matvarubutiken utan toppluva och gnissel. Jag åkte på ett rejäl punktering innan jul och jag har inte lyckats släpa mig iväg för att fixa varken punktering eller service förrens nu.
Jag har en tendens att glömma bort att jag oftast är ensam till middag så efter den här helgen kommer jag ha matlådor för flera veckor framöver. I min frys ligger det just nu åtta bitar hemmagjord pizza, världens enklaste snabbmat när man kommer hem från sena möten.


1 kommentar:

Eleonore sa...

Bra tips med hemmapizza... ska nog göra ett försök att laga det till helgen.