tisdag 3 december 2013

Uppdatering

Den senaste veckan har varit fullständigt galen och tiden har inte räckt till som vanligt. Jag tycker att jag blir bättre på att disponera och planera min tid men ibland går det bara inte.

Låt mig börja med att säga tack för förtroendet från Moderaterna i Västmanland att stå på en hedrande andra plats på nästa års valsedel. Vi hade stämma för en vecka sedan och topp tre är utsedd. Det kommer vara Jessica Polfjärd, jag och Mikael Damsgaard som toppar valsedeln.

Sedan har det varit dubbla debatter den här veckan. Fört en kammardebatt om marknadsföring av bröstmjölksersättning som fick oanade proportioner. Själva ärendet speglades i media som en konflikter mellan amning och ersättning och så var det inte. Ärendet handlade om marknadsföring av en produkt som inte såldes på ett schysst sätt under 60-talet i afrikanska u-länder. Jag fick erbjudande om nyhetssändningar och studiodebatter i nationell TV men har undanbett mig det mesta eftersom debatten handlat om fel saker. Jag medverkade dock i TV 4 Nyheternas 19 sändning i torsdags.

Efter marknadsföringsdebatten bar det direkt hem till Västerås för miljö- och klimatdebatt med Agenda 21. En fullsmockad sal av intresserade människor och en allt för kort och splittrad debatt. Han göra dagen andra TV intervju men nu i Tvärsnytt.
Det var halvt sovande jag tog tåget till Blekinge för en helg av sovande och ett utbrott av den förkylning som jag förträngt de senaste hektiska veckorna.



Inga kommentarer: