fredag 18 oktober 2013

På plats

Rakt in i politikverkstaden från tåget. Ombuden är indelade i lika många utskott om det är propositioner och just nu är de inlåsta i sina respektive utskottsrum. Eftersom det bara är valda ombud som har tillgång till utskotten får jag som observatör hålla mig utanför.


Jag som ordförande och författare till en av propositionerna är naturligtvis intresserad av hur diskussionerna går i utskottet. Jag håller mig därför i närheten av utskottsrummet och får ibland med hjälp av sms och mail bästa dem med underlag och argument. Jag ser verkligen fram emot debatten på söndag.

När utskotten är färdiga med sina arbeten träffas de flesta delegationer för egna middagar. Jag och Jessica Polfjärd kommer lite sent till vår delegationsmiddag eftersom vi var inbjudna till det pressmingel som partiet anordnar. Jag som ordförande för hållbarhetsgruppen och Jessica som ordförande i arbetsmarknadsutskottet och självklart som partistyrelseledamot.

Delegationsmiddagen hölls på restaurang Pappa Grappa och låt mig sammanfatta den med att rökt bläckfisk i syltburk simmande i majonäs var riktigt gott! Efter middagen gick hela delegationen vidare till partiets mingel där det var god stämning och väldigt mycket folk. Jag kom tillbaka till hotellet vid 12 tiden och det var inte jättesvårt att somna efter den här dagen!

Inga kommentarer: