tisdag 2 juli 2013

Kopplingen hem

Igår blev det mingel med både livsmedelsindustrierna och svenskt kött på kvällen. Sedan borde jag ha gått och lagt mig men jag passade på att träffa lite vänner från moderaterna hemifrån så det blev en sen kväll igår.

Detta till trotts så sitter jag redan debatterar utanför Högskolan redo att debattera hållbara städer denna tidiga morgon.


Jag har precis avslutat en kort telefonintervjuer med P4 Västmanland som undrade lite vad vi politiker hemifrån håller på med under Almedalsveckan. Vet inte om inslaget ligger på webben ännu tyvärr.
Det är riktigt kul att media hemifrån gör ett reportage med oss och kopplingen mellan rikspolitiken och det lokala. Frågan är berättiga vad Almedalen är till för egentligen. Är det bara en personalfest för PR byråer och politiker eller kommer det ut politik ur veckan?
Ja, veckan fyller ett syfte. Titta bara på den mediala bevakningen som är under veckan, riks och lokal media är här och mängder av branchmedia för att bevaka alla de tusentals seminarium som är under veckan.

Inga kommentarer: